fredag 10 juni 2011

Ögongodis

Det händer så mycket nu. Värme och sol gör susen men man måste vattna, massor. Rolf är duktig och springer runt med vattenslangen så alla får sitt. Jag har hittat lite smått och gott som jag ska plantera. Bland annat en vacker busros som ska tas om hand imorgon.

Om ni vill se fotona i sin helhet, klicka två gånger på bilderna!

Pelargon "Appel Blosson" som jag har i en kruka i växthuset än så länge.


En vit Blågull som står under Rödviden.


Nu börjar Pionerna komma en efter en.


Vallmo "Coral Reef" som äntligen slagit ut.


De första tomaterna tittar fram.


Rosenpelargon "Bornholm" En av mina favoriter bland Pelargonerna.


En liten hjälpreda i trädgården. Nässelfjärilslarven tar han om några försåtliga Brännässlor.


Några av många Klippstånds som jag har vid dammen.


En majestätisk Krollilja som snart blommar mörkt rosa.


Rolfs favorit just nu i trädgården, Gul Svärdslilja.


Nu blir jag borta några dagar så då får Rolf sköta bloggen på egen hand. Mycket för att jag ska få se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar