söndag 12 juni 2011

Ny dag, samma glädje!

I julas fick jag en systemkamera av min kära fru. Den har jag nu börjat att använda bland blommorna och har upptäckt hur fascinerande det är att se på trädgården via en kameralins. Allt blir så vackert. Varje detalj framträder på ett sätt som jag tidigare inte sett. Förut såg jag planteringarna som enheter, delar som skulle fungera med varandra. Istället ser jag nu individerna. Varje blomma för sig och jag upptäcker mer och mer hur oerhört vackert, ja nästan sinnligt allt är. Till och med "ogräs" har sin skönhet.

Vill ni också se detaljerna så glöm inte att klicka på bilden!




 

Petunia på vägg.


En rosa Pelargon som Gudrun köpt och som ska in i ett krukarrangemang.


En Pion som har påhälsningar av myror. Undrar om spindeln lurar på någon oförsiktig myra?


Vår nyinköpta buskros.


Ett stånd av Alunrot.


Rosa och vita Pioner i härlig kombination.


Fångade denna Blombock ögonblicket innan den gav sig av.


Pion "Sarah Bernard" som är på gång.


En ovanlig Rudbeckia "Black Wizard" som återkommer år från år.  Finns på två ställer i vår trädgård. Båda skyddade.


Tomater i utveckling.

Jag håller på att fotografera alla våra pioner och kommer snart att lägga in de bilderna som ett tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar