lördag 18 juni 2011

Mycket som händer, trots torkan

Konstigt hur idetorkan slår till då frun inte är hemma. Lite hittade jag i alla fall. Bland annat mina favoriter, Iris. Nu har den blåvita kommit. Tyvärr i en damm som översvämmas med alger och inte har jag hittat någon ny håv.


Dessa hittade jag nästan gömda under våra Idegranar. Gudrun har så många små projekt här och där. Om jag kommer ihåg rätt så har hon frösått dessa. Om ni tittar noga så sitter det en rovspindel i en klocka och väntar på att någon mumsbit som ska komma flygande. Namn? Ingen aning. Kanske Gudrun vet.

Som ett spjut spränger Irisen fram.



Och så vackra de är!



Detta är en ettårig Lejongap, Antirrhinum. Med Gudruns omsorg har den i vår trädgård blivit en perenn och som dessutom frösått sig.



Schersmin. En favorit.



En Campanula-sort. Står mot den gamla gärdsgården som byggdes för flera generationer sedan. Långt innan vårt hus fanns.



Trädgårdsprakttry i full blom. Har flyttats en gång men verkar trivas på sin nya plats.



En Buskros i knopp. Tyvärr med lite lus. Jag brukar "tvätta" dom med kallt vatten men har inte hunnit med denna innan fotografering. Namn? Vet ej.



Malva. Egentligen ogräs och Gudrun avskyr dom men jag tycker dom är fina.

Till sist en bild på de gossiga tomaterna som växer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar