tisdag 7 juni 2011

Mer som är på gång.

Ännu en fantastisk försommardag! 28 grader i skuggan och en härlig sommarvind som ger en välbehövlig svalka. Skönt då man påtar i trädgården. Varje dag kan man nu gå runt och upptäcka allt som händer och utvecklas. Jag älskar speciellt den ljusa grönskan som är nu och alla svällande blomknoppar som pockar på. 

Alltid när jag ser ut över trädgården, oavsett väder eller årstid, känner jag glädje över allt det vackra jag får vara en del av. 

Glöm inte klicka på bilderna. De tål att förstoras!
De här pilarna har vi odlat upp själva genom att beskära de gamla och rota dom i krukor med sand. Alla är planterade samtidigt men de är ändå så olika stora. Jag tycker om den runda formen som sedan går igen i Rödviden.

Vit löjtnanthjärta som jag frösådde en gång i tiden. Nu tittar dom upp lite här och där, väljer sjäv vart.

En tidig Vallmo i blom! Många, många står på tur.


Vilsamt vattenporl.


Nu är det snart dags! En massa små myror väntar ivrigt på att få suga i sig den söta nektarn som finns inne i blomman.


I min trädgård finns några enslingar. Här är det några enstaka exemplar av Röd borstnejlika som gömmer sig under Rödviden.


Ljusrosa Stjärnflocka är också en rest från några plantor jag köpt för länge sedan och som överlevt både det ena och det andra.


Blågull som har fått besök av ett bi med sötsug.


Det blir mycket alger i dammen då det är så här varmt. Då får man gå med håven.


Man får ju inte glömma bort att koppla av och njuta i trädgården också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar